Pojedynek Alchemików
Wariant zaawansowany
Właśnie przybył posłaniec od króla Metalurgika, do którego dotarły już wieści o Twoich ostatnich osiągnięciach i Twojej ogromnej wiedzy. Król Metalurgik mianował Ciebie swoim nadwornym alchemikiem. Wyruszasz do stolicy i tam tworzysz nowoczesne laboratorium. Twoim zadaniem, tak jak pozostałych nadwornych alchemików, jest oczywiście opracowanie kamienia filozoficznego – przecież zamiana czegokolwiek w złoto to marzenie każdego władcy. W swoich tyglach mieszasz, topisz, podgrzewasz różne składniki ale do tej pory niestety nie udało się odnaleźć odpowiedniej receptury. Zamiast tego udało się odkryć wiele przydatnych stopów metali. Może te stopy przyniosą Tobie sławę i bogactwo… Niestety nie jesteś sam i pozostali alchemicy też pracują - bądź lepszy od nich!
Właśnie król Metalurgik ogłosił doroczny konkurs na stworzenie najcenniejszych stopów. Konkurs ten wśród alchemików nazywany jest nieformalnie „pojedynkiem alchemików”. Wraz z Tobą o cenne nagrody walczyć będą pozostali Królewscy Alchemicy.
Wszyscy alchemicy przystępują do Pojedynku i przez trzy dni będą walczyć o zdobycie sławy. Król Metalurgik każdego dnia wieczorem wymienia receptury otrzymanych stopów na swoje unikalne dukaty. Po trzech dniach konkursu król ogłasza zwycięzcę konkursu, który otrzymuje tytuł Arcyalchemika.
Celem pojedynku jest zdobycie jak największej liczby dukatów za stworzone stopy (każdy stop dwuskładnikowy to 2 dukaty, każdy stop trójskładnikowy to 4 dukaty a każdy stop czteroskładnikowy to aż 10 dukatów). Stopy, ich nazwy, składniki, niektóre właściwości i możliwości ich wykorzystania zostały zebrane w Almanachu Królestwa.
Każdeg dnia królewskiego konkursu rozgrywka jest powtarzana. Po trzech dniach konkursu (trzech rozegranych grach) król Metalurgis ogłasza zwycięzcę konkursu, który otrzymuje tytuł Arcyalchemika.
Królewscy Alchemicy to nie tylko bardzo mądrzy ludzie ale również sprytni. W zależności od sytuacji i możliwości próbują ułatwić sobie albo przeszkodzić konkurentom.
Gra przeznaczona jest dla min. 3 graczy.
Wiek graczy: 12+ (niezbędna jest znajomość symboli pierwiastków chemicznych)
Powodzenia!
Izabela Szafraniak-Wiza