Data dodania

Wymyśl-ochroń -opatentuj

I Dzień Własności Intelektualnej na Politechnice Poznańskiej

We wtorek 26 kwietnia 2022 r. odbędzie się na Politechnice Poznańskiej I Dzień Własności Intelektualnej.

Program

 

g. 11.00 – Zrozumieć własność intelektualną – Agnieszka Netter, Kierownik Centrum Własności Intelektualnej Politechniki Poznańskiej

Własność intelektualna (IP) dotyczy każdego z nas codziennie. Podstawowa świadomość i zrozumienie jej znaczenia jest ważne dla konsumentów, studentów, inżynierów, badaczy, prawników, polityków i menedżerów… IP odgrywa bardzo ważną rolę we współczesnej opartej na wiedzy i zglobalizowanym rynku gospodarce. Zarówno start-upy, jak i małe, średnie i duże przedsiębiorstwa, poprzez ochronę IP zapobiegają powielaniu własnych prac, a więc czerpaniu korzyści przez konkurentów z badań i inwestycji

g. 11.45 – Rola rzecznika patentowego – Marcin Walkowiak, rzecznik patentowy Kancelaria PATWALK

Na czym polega praca rzecznika patentowego? Dlaczego warto korzystać z jego wsparcia? Jakiej pomocy udziela on twórcom, chcącym ochronić swoje pomysły i wynalazki? Jaka może być rola rzecznika patentowego w procesach badawczo-rozwojowych (B+R)?

g. 12.30 – Jak zyskać na patencie – Rafał Kufieta, Prawnik, CEO KHG Group

W jaki sposób zmienić swój prototyp w czysty zysk? Jak zacząć wykorzystywać profity z praw własności intelektualnej? Prawa własności intelektualnej, patenty, wzory przemysłowe i użytkowe, prawa autorskie oraz znaki towarowe kojarzą się głównie z ochroną pomysłu czy projektu. Mogą także stanowić podstawę do zwiększenia zysków!

Spotkanie odbędzie się oin-line na platformie ZOOM pod adresem: https://bit.ly/3j2TkQK

Zapraszamy także do udziału w Konferencji organizowanej przez Urząd Patentowy RP pt. „Grasz w ochronę? Własność intelektualna w świecie gier”, która odbędzie się 26 kwietnia 2022 r.

Prawa autorskie do postaci bohatera, znak towarowy dla nazwy i logotypu gry, wzór przemysłowy interfejsu graficznego użytkownika, patent na nowe rozwiązanie techniczne w grze - własność intelektualna łączy się z grami video na wiele sposobów. Co więcej, walka z klonowaniem gier wideo jest niemal tak stara, jak sama ich historia.

Podczas konferencji „Grasz w ochronę? Własność Intelektualna w świecie gier” spojrzymy na gry z kilku perspektyw. Spróbujemy odpowiedzieć sobie na następujące pytania:

    Jak wspierać i chronić innowacje i kreatywność młodzieży?
    Jak skutecznie chronić własność intelektualną w branży gier?
    Na jakie wsparcie może liczyć branża tworzenia gier video?

Wydarzenie rozpocznie się 26 kwietnia, o godz. 9:00 i będzie transmitowane online z Urzędu Patentowego RP.

Link do wydarzenia pojawi się w dniu transmisji na stronie Urzędu: https://bit.ly/3KvEyhv

Dzień Własności Intelektualnej to święto ustanowione przez Światową Organizację Własności Intelektualnej (organizację wyspecjalizowaną ONZ). Obchodzone jest corocznie 26 kwietnia. Ustanowione zostało w celu uświadamiania społeczeństwom roli jaką odgrywają prawa własności intelektualnej w życiu każdego z nas oraz by pogłębiać wiedzę na ten temat.

PL